Безпека життєдіяльності учасників освітнього процесу в школі ґрунтується на свідомому і сумлінному виконанні правил

Ми спробуємо нагадати вам про всі небезпечні випадки й навчити, як треба себе поводити, щоб бути здоровим, і не створювати небезпечні ситуації для себе та людей, що вас оточують. Допоможемо вивчити правила, дотримуючись яких, ви будете знаходитися у безпеці, а ваші батьки не турбуватимуться за ваше життя та здоров'я.

БЕЗПЕКА це:

• коли ти знаходишся біля батьків, друзів;
• нічого тобі не загрожує на вулиці, у школі, лісі, на дачі, у бабусі в селі та в інших місцях, де б ти не був;
• ти не хворієш;
• у тебе є свій куточок у домі;
• у тебе є улюблені книжки;
• тебе ніхто не журить, бо ти виконуєш правила поведінки;
• ти гарно вчишся;
• у тебе чистеньке та зручне взуття, одяг;
• тебе люблять батьки, сестри, брати, друзі;
• тобі гарно.

НЕБЕЗПЕКА це:

• коли тобі неспокійно. Чому? Бо ти ПОРУШИВ одне з ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ.
Це, як ниточка за голочкою, потягне за собою ще більше неприємностей.

Приклад:

Батьки пішли до театру, а ти повинен був за цей час зробити УСІ УРОКИ. Ти зостався один. Тобі стало нудно. Відразу подзвонив друзям та запросив їх до себе. Гралися ви довго, і ти не встиг зробити ОДИН УРОК. Виникла НЕБЕЗПЕКА отримати двійку. Ти НЕРВУЄШСЯ. Ти вирішив прийти до школи раніше та у когось списати домашнє завдання. Ти поспішаєш до школи. Переходиш вулицю там, де немає пішохідного переходу.

У такому разі виникає НЕБЕЗПЕКА потрапити під машину. Ти встиг проскочити, але водій, перед машиною якого перебігав дорогу, щоб не збити тебе, сильно натиснув на гальма. Машину занесло, а за нею їхали ще машини, їм теж прийшлося гальмувати.

Ти створив НАДЗВИЧАЙНУ СИТУАЦІЮ для водіїв. Машини могли налетіти одна на одну і була б аварія.

А ти все ще маєш надію встигнути переписати домашнє завдання. Ти так швидко біг, що штовхнув іншого учня, впав сам. Виникла НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ, яка створила НЕБЕЗПЕКУ зламати руку чи ногу.

Але не тільки з тобою могло трапитись лихо. Той учень, якого ти штовхнув, теж міг упасти і отримати травму. Йому теж загрожувала НЕБЕЗПЕКА щось зламати чи пошкодити. НЕБЕЗПЕКА виникала на всьому твоєму шляху. І це тільки тому, що ти не встиг зробити тільки один урок.

Усім цим НЕБЕЗПЕЧНИМ СИТУАЦІЯМ можна було запобігти, якби ти послухав своїх батьків. Якби ти зробив спочатку уроки, а вже потім покликав своїх друзів гратися, то і сам би не нервувався (вів би себе відповідно), і не створював би НЕБЕЗПЕЧНИХ СИТУАЦІЙ для себе та інших.

НЕБЕЗПЕЦІ можна запобігти, якщо ти перед тим, як щось зробити, подумаєш, до чого це може призвести. Якщо ти будеш думати перед тим, як щось зробити, та будеш дотримуватись відповідних правил поведінки, то не створиш НАДЗВИЧАЙНУ СИТУАЦІЮ і твої дії не будуть загрожувати життю та здоров'ю твоїх друзів, родичів, інших людей.

НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ — це відхилення від НОРМАЛЬНОГО СТАНУ і при ній виникає НЕБЕЗПЕКА для тебе, оточуючих.

Випало багато снігу, від його ваги рветься дріт, ламаються дерева, людям важко йти по тротуару, а машини буксують на дорозі. ЦЕ НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ ПРИРОДНОГО ПОХОДЖЕННЯ


Ти сидиш увечері вдома та дивишся телевізор, мама на кухні готує вечерю, батько у другій кімнаті читає газету, і раптом загорівся телевізор — це НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ ТЕХНОГЕННОГО ПОХОДЖЕННЯ (ЛОКАЛЬНА).


Ви з мамою (батьком) йдете поруч із заводом, раптом на заводі трапився вибух, пожежа — це надзвичайна СИТУАЦІЯ ТЕХНОГЕННОГО ПОХОДЖЕННЯ (ОБ'ЄКТОВА)Вибух на Чорнобильській атомній електростанції — цеНАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ ТЕХНОГЕННОГО ПОХОДЖЕННЯ (ГЛОБАЛЬНА).

Учні школи зобов’язані:

-виконувати вимоги З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, передбачені відповідними правилами та інструкціями, дотримуватися дисципліни, навчатися сумлінно;- берегти обладнання, інвентар, матеріали, навчальні посібники тощо, бережливо ставитися до майна школи;

- СУМЛІННО дотримуватись правил особистої гігієни і санітарних норм на місці праці;

- ВИКОНУВАТИ лише ту роботу, яку доручив учитель, керівник;

- при підготовці до уроку, враховувати наявність інших учнів, БУТИ ОБЕРЕЖНИМ при викладанні на парту необхідних для уроку речей (підручників, зошитів, олівців тощо);

- під час пересування по шкільних коридорах, їдальні, сходах НЕ ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ тримати в руках речі, які можуть зашкодити учасникам навчально-виховного процесу та нанести травму (ножиці, олівці, підручники тощо);

- НЕ ВИХОДИТИ до навчального кабінету БЕЗ ДОЗВОЛУ ВЧИТЕЛЯ;

-НЕ ПІДХОДИТИ до відкритих вікон, починаючи з II поверху;

- НЕ БІГТИ в класах, коридорах під час навчально-виховного процесу;

- Не СПУСКАТИСЯ перилами сходів;

- не допускати грубощів, образ, застосування протиправних дій у вирішенні конфліктних ситуацій до оточуючих;

- НЕ ПРИНОСТИ до школи НЕБЕЗПЕЧНІ ПРЕДМЕТИ (ріжучі, колючі, вибухові, вогненебезпечні предмети, газові балончики, петарди та інше);

- не палити;

- під час проведення уроків не покидати навчальний кабінет;

- не виносити зі школи матеріальні цінності;

- СПІВПРАЦЮВАТИ з адміністрацією школи щодо створення безпечних умов для навчання (повідомляти про всі недоліки, які можуть призвести до небезпеки життєдіяльності під час навчально-виховного процесу.


Джерело

Кiлькiсть переглядiв: 128

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.