ПОРТФОЛІО - СУЧАСНА ФОРМА
ПРЕЗЕНТАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
За останні півтора десятиліття досить помітне місце у педагогічному словнику посіло поняття «портфоліо». Воно прийшло до освітянської галузі із політики та бізнесу, теорії менеджменту (метод портфоліо — performance portfolio or portfolio assessment).
Досить часто чи не основним критерієм оцінюван¬ня роботи педагогів вважається кількість переможців олімпіад та власні перемоги вчителя в різноманітних конкурсах. А якщо переможців олімпіад немає? А якщо не брати участі в конкурсах? Як оцінити якість роботи вчителя? Адже такі вчителі працюють не гірше за інших!
Колеги, експерти тощо зможуть ознайомитися з вашою роботою завдяки портфоліо. Портфоліо набагато докладніше та ґрунтовніше, ніж резюме. У ньому педагог зможе відобразити усі свої професійні досягнення, показати знання і навички, рівень володіння методикою і навіть сучасними інформаційними тех¬нологіями.
Особисте портфоліо стане у пригоді для:
• атестації;
• працевлаштування;
• презентації на батьківських зборах;
• саморозвитку, самоосвіти й підвищення самооцінки.
Будь-яка форма та вигляд створеного портфоліо (паперовий, електронний у формі папки з файлами чи презентації Microsoft Power Point, веб-сайт тощо), крім творчого підходу, потребує ще й певних умінь і знань, необхідних для його створення.
Портфоліо — від англійського терміна portfolio -портфель, тека для важливих документів.
Портфоліо (від франц. porter — описувати, формулювати, нести і folio - аркуш, сторінка) - досьє, збірка досягнень (словник іншомовних слів).
Портфоліо в перекладі з італійської означає «папка з документами», «папка спеціаліста». Це спосіб фіксу¬вання, накопичення й оцінки творчих досягнень.
Портфоліо — 1. Папка для важливих справ, доку¬ментів. 2. Набір документів, зразків робіт, фотографій та ін., які дають уявлення про запропоновані праце¬давцеві (замовникові) можливості, послуги спеціаліс¬та, про його досвід в обраному напрямку. (Український тлумачний словник)
Принципи формування структури портфоліо
Не існує загальноприйнятої моделі портфоліо. Портфоліо вчителя надзвичайно індивідуальне. Окрім цього, значну роль у формуванні портфоліо відіграє специфіка навчальної дисципліни, в рамках якої воно створюється. Проте все ж існують загальні елементи, компоненти портфоліо:
• інформація «від себе» — формулювання педагогіч¬ної філософії педагога, опис використовуваних ме¬тодик, зазначення дисциплін, що розробляються, опис освітніх цілей і завдань;
• інформація «від інших» — відгуки колег, учнів, бать¬ків про курси, навчальні програми, тести, стиль проведення занять, позашкільну діяльність і т. ін;
• приклади навчальних заходів - досягнення учнів, результати дослідницької роботи учнів, приклади есе тощо;
• матеріали, що підкріплюють педагогічні досягнен¬ня вчителя: свідчення співпраці з колегами, що сприяла підвищенню ефективності їхньої роботи; відеозапис типового заняття викладача; матеріали, що підтверджують ефективне використання тех¬нічних засобів навчання, наприклад комп'ютера, аудіо- і відеоапаратури та ін.
Федоричко Ганна Степанівна (заступник директора з НВР,
учитель української мови та літератури)
Щупляк Марія Ярославівна (учитель інформатики)
Добрянський Володимир Богданович (учитель географії та фізики)
Комар Галина Ярославівна (учитель історії, правознавства)
Калічак Лілія Михайлівна ( училь хімії та біології)
Ворончак Тетяна Михайлівна (учитель початкових класів)
Коментарi